seLamaT daTanG

sebuah cerita untuk diceritakan

Thursday, September 12, 2013

Belajar fitur Panorama

Anda tahu itu apa panaroma? Kalau dari segi bahasa semua orang mungkin tahu bahkan lebih arif dalam mendefinisikan makna ini. Tapi panaroma ini lebih terkait setting atau fitur pada kamera smartphone. Bahkan di DSLR pon ada, tai dikarenakan kejahilan dan kurang cakna, tak pernah pon nak ambil tahu.Haahaa....Sebenarnya, fitur ni secara tak sengaja belajar dengan adik aku. Almaklom, dia nak upgrade dari samsung S2 ke Iphone4s, pastu dia ajarla abang dia yang ntah apa-apa ntah ni. Maka aku pon bergurula dengan dia tapi tu bab mukadimah jela, selebihnya belajar sendiri jela...

Ternyata, fitur panaroma ni best guna kalau anda betul-betul pandai ambil angle and moment dia. Macam aku ni, aku ada DSLR dan kepakaran aku adalah natural picture or candid, so aku kurang perhatikan la bab-bab fittur panorama nih. Tapi ibarat orang tua-tua kata, tak kenal maka tak cinta..Apabila da berkenalan, maka aku ambil keputusan untuk bercinta dengan fitur panoroma. Setiap moment aku nak buat panorama. Tapi xdela guna DSLR, sebab malas. So guna ajela hp cikau aku nih, Galaxy Note...Dan dikarenakan itu, bermulalah pengembaraan aku dengan fitur panoroma :)

muara Sungai Dungun 7am
Pantai Bandar Dungun

Tasik Kenyir dan lebuhraya belantara :)




No comments:

Post a Comment