seLamaT daTanG

sebuah cerita untuk diceritakan

Sunday, October 19, 2014

Tangisan Si Kecil

Kisah ini hanyalah sebahagian kisah anak-anak di Indonesia yang berjuang hidup dari kecil. Permulaan kisah adik ini bermula bilamana beliau menyuarakan kejujuran kasih dan cintanya kepada orang tua beliau melalui lagu. Ibarat mengiyakan kata-kata ahli muzik yang berpengalaman, nyanyikan lagu dengan hati nescaya kamu mampu meraih simpati orang ramai. Begitu juga dengan adik Faizal ini,kepolosan beliau mengutarakan apa yang ia rasa adalah kekuatan yang tersendiri.
Dengan tidak menafikan bakat yang beliau ada, hakikat kehidupan yang beliau dan adiknya hadapi adalah kisah yang benar-benar menyentuh hati ramai orang. Ketiadaan orang tua disamping disaat rakan-rakan lain membesar dengan penuh gelak tawa bersama orang tua membuktikan kecekalan dan ketabahan beliau diuji.
Perjalananan adik ini baru sahaja bermula, dengan kelebihan yang beliau ada sekarang mampu merubah segala-galanya tapi seberapa lama ia akan bertahan sekiranya tidak diikuti pendidikan yang sempurna.
# jika anda berkesempatan ke Indonesia, anda akan melihat ramai anak-anak kecil seusia Faizal ini berkeliaran di lampu-lampu trafik untuk mengemis. Bahkan ada diantara mereka, merempat untuk tidur dan mendapatkan makanan
# ini adalah kehidupan nyata sebuah negara yang kaya dengan hasil bumi tapi dinafikan kekayaan oleh segelintir orang yang berambisikn kekuasaan dan kekayaan seperti juga di Malaysia

https://www.youtube.com/watch?v=fn3Qb56ujNQ&feature=youtube_gdata_player

No comments:

Post a Comment