seLamaT daTanG

sebuah cerita untuk diceritakan

Saturday, September 29, 2012

What is your 1st handphone?

Humm....masihkah anda ingat dan menyimpan handphone yang mula2 anda pakai dulu2? Kalau aku ditanya, jawabannya pasti ya. Aku pertama kali pakai handphone waktu kat Matrix (Matrikulasi N.9) da brand pertama waktu itu adalah Trium, anak syarikat Mitshubishi. Tp waktu tu, trend dikalangan member2 aku banyak pakai nokia 3310. Tapi tak kesahla brand apa, yang penting dapat berkomunikasi.

Handphone ni, mak ayah aku yang belikan. Coz waktu tu aku manela ade duit.....hehe...Kedai beli pon tak jauh, bandaraya Dungun je...Setelah dibeli, maka aku pon beria-ria balik ke Dungun, almaklom kebetulan tyme tu tengah ade cuti kat Matrix. Da nama excited, tak yah cakapla...Kalau takde cuti pon aku buat2 cuti kot.haha...


Dan menjadikan ianya lagi menarik, ternyata handphone tersebut masih ada bersama aku walaupun da lebih 10 tahun. Sebetulnya mak aku yang tolong simpankan,coz sayang nak buang sebab banyak memori. Yela,dulu harga handphone bukannya murah. Kalau tak berduit, susah jugak nak dapatkannya.

Tapi itu dulu, seiring waktu pelbagai model dan variasi harga dah pon ada. Seiring itu jugalah, dari handphone standard ke handphone up sket, dari up sket ke PDA, then dari PDA ke Communicator, dan dari tu ke smartphone yang beraneka brand da tapi fungsi utama untuk komunikasi masih ada :)



No comments:

Post a Comment